fbpx

Regulamin usług

Zamawiając usługę zgadzasz się na postanowienia poniższego regulaminu i w pełni je akceptujesz. Wiem, wiem – dużo tekstu, ale to ważny element naszej współpracy. Proszę, zapoznaj się z regulaminem w całości, ponieważ zawiera on wszystkie wymagane szczegóły, które pomogą prawidłowo zrealizować usługę w całości.

Usługi oferowane są przez Katarzynę Kaczanowską, prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą Nasz Psi Obowiązek Katarzyna Kaczanowska wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP: 5252374760, REGON: 529064039, dalej jako Sprzedawca lub NPO.

Możesz skontaktować się ze Sprzedawcą pisząc na adres e-mail: kasia@psiobowiazek.pl

§1 Definicje

  • Cena – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient zobowiązany jest zapłacić, a w przypadku treści/usługi cyfrowej – także cyfrowe odwzorowanie wartości
  • Klient/Opiekun – właściciel psa, którego dotyczy usługa; podmiot, który planuje dokonać zakupu lub dokonuje zakupu produktu/-ów lub/i usług,  tj. osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna, oraz jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną – która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę ze Sprzedawcą
  • Stały Klient – Opiekun, na rzecz którego została zrealizowana co najmniej 1 usługa
  • Konsultacje – usługi NPO: pierwsza konsultacja indywidualna, kolejna konsultacja indywidualna, konsultacja indywidualna online
  • Spotkania – Usługi realizowane w obecności Opiekuna
  • Petsitting – Usługa opieki nad psem w miejscu stałego pobytu/ miejscu zamieszkania Opiekuna
  • Dzień roboczy – dzień tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy;
  • Dowód zapłaty – faktura lub paragon wystawione zgodnie z Ustawą o podatku od towarów i usług lub w oparciu o inne przepisy obowiązującego prawa przesyłane Klientowi
  • Konsument – osoba fizyczna, dokonująca zakupu do celów, które nie są bezpośrednio związane z jej działalnością gospodarczą/zawodową
  • Oferta – propozycja zawarcia umowy zawierająca istotne elementy Produktu (m.in. opis produktu, indywidualna propozycja Sprzedawcy, Cennik) https://psiobowiazek.pl/oferta/
  • Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Strony
  • Produkt – Sprzęt lub Usługa oferowana przez Sprzedawcę w Sklepie, przeznaczona do sprzedaży lub najmu; Produkt ma charakter odpłatny, chyba że wskazano inaczej
  • Regulamin – niniejszy Regulamin sprzedaży określający zasady korzystania ze Sklepu, składania zamówień oraz zasad realizacji zamówień przez Sprzedawcę
  • Strona internetowa/Serwis/Sklep – strona www, na której prowadzona jest działalność Sprzedawcy, w tym m.in. sprzedaż produktów przez Sprzedawcę lub na której udostępniane są treści Sprzedawcy
  • Sprzęt – rzecz będąca przedmiotem dodatkowej Umowy obejmującej wypożyczenie, zawartej pomiędzy Sprzedawcą a Klientem
  • Umowa – wzajemne uzgodnienia Sprzedawcy i Klienta określające wzajemne prawa oraz obowiązki
  • Usługa – usługa świadczona przez Sprzedawcę na rzecz Klienta, obejmująca również wypożyczenie Sprzętu
  • Szczegółowe Warunki Usługi – Warunki zamówienia usługi, realizacji oraz przebiegu Usługi realizowanej przez Sprzedawcę.

§2 Zasady współpracy i zawarcia umowy. Szczegółowe warunki usługi 

  1. Warunki realizacji umowy i zasady współpracy określają Regulamin oraz Oferta.
  2. Regulamin oraz Oferta nie wyłączają ani nie ograniczają wynikających z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa uprawnień Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.
  3. W przypadku rozbieżności między treścią Regulaminu a Ofertą, wiążąca jest Oferta. 
  4. W sytuacji, gdy termin płatności przypada po zawarciu Umowy, Umowa zostaje zawarta z chwilą akceptacji Regulaminu przez Klienta i przyjęcia zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę.
  5. Pod pojęciem dokonania płatności należy rozumieć zaksięgowanie płatności przez Sprzedawcę lub pośrednika płatności.
  6. Umowa zostaje zawarta z chwilą akceptacji przez Klienta Regulaminu, dokonania płatności z góry (jeśli dotyczy) oraz potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia zamówienia do realizacji zgodnie ze Szczegółowymi Warunkami Usługi.

6.1. Aby zrealizować zamówienie i zgłosić chęć skorzystania z usługi Sprzedawcy  po raz pierwszy, Opiekun powinien wypełnić odpowiedni formularz:

6.2. Po uzupełnieniu i wysłaniu formularza przez Opiekuna NPO, kontaktuje się telefonicznie w ciągu 2 Dni roboczych z Opiekunem, aby umówić termin spotkania i zaplanować jego przebieg.

6.3. NPO może odmówić wykonania usługi, np. z powodu: braku dostępnych terminów, polecenia innego trenera/behawiorysty lub zajęć bardziej odpowiednich dla danego psa. Opiekun zostanie poinformowany przez NPO o powodzie odmówienia wykonania Usługi.

6.4. Po umówieniu terminu spotkania Opiekun zobowiązuje się do realizacji płatności w ciągu 2 Dni roboczych. Płatności można dokonać za pomocą przelewu tradycyjnego lub płatnością BLIK oraz za pośrednictwem innych płatności oferowanych przez Stronę, a także w gotówce (o ile tego sposobu nie wyłączono przy zakupie konkretnej Usługi zgodnie z Ofertą).

6.5. Stali Klienci mają możliwość opłacenia usługi bezpośrednio po zakończeniu usługi – gotówką lub płatnością BLIK.

6.6. Odwołanie spotkania przez Opiekuna na mniej niż 24hprzed umówionym terminem zobowiązuje do zapłaty 50% za usługę, płatne przelewem na konto lub na numer BLIK.

6.7. Za wykonaną usługę NPO wystawia paragon lub fakturę.

6.8. Dzień przed spotkaniem NPO kontaktuje się z Opiekunem w celu potwierdzenia spotkania. W przypadku braku kontaktu z Opiekunem, spotkanie uznaje się za odwołane przez Opiekuna, co zobowiązuje Opiekuna do zapłaty 50% za Usługę.

6.9. Odwołanie spotkania przez NPO obniża cenę kolejnej Usługi (konsultacji stacjonarnej lub online) o 50%. Jeśli Opiekun dokonał płatności, NPO zobowiązuje się zwrócić koszty w ciągu 7 dni roboczych.

6.10. Odwołanie spotkania z powodu trudnych warunków atmosferycznych (burza, śnieżyca, ekstremalnie wysoka temperatura) spotkania, które miało przebiegać na zewnątrz, następuje po uzgodnieniu obu stron. Strony umawiają się na najbliższy możliwy termin.

6.11 Opóźnienie ze strony Opiekuna psa nie wydłuża spotkania.

6.12 Spotkanie trwające krócej niż zaplanowano nie zmniejsza ceny usługi. Spotkanie może być skrócone przez Opiekuna lub NPO, jeśli:

  • Sprzedawca i Klient dojdą do porozumienia w kwestii kompletności Usługi
  • Dojdzie do incydentu zagrażającego życiu lub zdrowiu osób, psów lub innych zwierząt lub pojawią się przesłanki o możliwości zajścia incydentu
  • Pies wykazuje oznaki wysokiego stresu, przy czym najpierw dokonujemy próby zarządzania środowiskiem, zmiany miejsca spotkania, itp. Spotkanie może zostać dokończone w formie online.
  • Zmieniające się warunki atmosferyczne lub elementy środowiska (np. hałasy) uniemożliwiają dalszą pracę z psem.

Konsultacje stacjonarne i online

  1. Po każdej konsultacji Opiekun w ciągu 7 dni otrzymuje raport ze spotkania ze skróconym opisem zaleceń na adres e-mail podany w formularzu.
  2. Przez okres 2 tygodni od konsultacji Opiekun może dwukrotnie umówić się na 15-minutową rozmowę telefoniczną z NPO, aby rozwiać ewentualne wątpliwości. Umówienie następuje poprzez SMS, w którym Opiekun wysyła do NPO proponowane 2-3 terminy rozmowy. Po akceptacji terminu NPO oddzwania w potwierdzonym terminie.
  3. Podczas konsultacji pełna odpowiedzialność za psa, jego zachowanie i dokonane zniszczenia jest po stronie Opiekuna.

Spacery z psem

  1. Podczas świadczenia Usługi, NPO zobowiązuje się do przestrzegania wytycznych przekazanych przez Opiekuna.
  2. Pierwszy spacer z psem w uzasadnionych przypadkach powinien odbyć się w obecności Opiekuna.
  3. NPO wyprowadza psy na spacery tylko na smyczy lub lince treningowej.
  4. NPO zobowiązuje się do sprzątania po psie. Na Opiekunie spoczywa obowiązek dostarczenia worków na odchody przed rozpoczęciem spaceru.
  5. Podczas realizowania usługi NPO nie trenuje psa i nie rozwiązuje problemów behawioralnych psa. W tym celu Opiekun powinien umówić Usługę konsultacji.

Opieka nad psem w domu – petsitting

  1. Przed realizacją Usługi petsittingu zgodnie z Ofertą Sprzedawcy, obowiązkowe jest spotkanie zapoznawcze. Po spotkaniu zapoznawczym obie Strony mogą zrezygnować ze świadczenia Usługi. Opłata za spotkanie zapoznawcze jest bezzwrotna.
  2. Doba opieki nad psem to 24h od momentu pojawienia się NPO pod wskazanym przez Opiekuna adresem.
  3. Podczas świadczenia usługi NPO zobowiązuje się do przestrzegania wytycznych przekazanych przez Opiekuna.
  4. Opiekun zobowiązuje się do przekazania dokładnych wytycznych karmienia, podawania leków i preferowanej formy spędzania z psem czasu.
  5. Opiekun zobowiązuje się do zapewnienia odpowiedniej ilości karmy i leków.
  6. Do spacerów realizowanych w czasie petsittingu zastosowanie mają punkty z opisu Usługi „Spacery z psem”.
  7. Podczas realizowania usługi NPO nie trenuje psa i nie rozwiązuje problemów behawioralnych psa. W tym celu Opiekun powinien umówić odrębną Usługę konsultacji.
  8. Podczas świadczenia Usługi petsittingu psa z lękiem separacyjnym NPO zobowiązuje się do ograniczenia do absolutnego minimum pozostawiania psa samego w domu/mieszkaniu/ miejscu stałego pobytu Opiekuna.
  9. Podczas realizacji usługi petsittingu Opiekun otrzymuje możliwość monitoringu domowego z jednej kamery. Aby Opiekun mógł korzystać z monitoringu niezbędne jest przekazanie NPO hasła do WiFi dostępnego w miejscu stałego pobytu/zamieszkania Opiekuna, zainstalowanie aplikacji MiHome/Xiaomi Home w telefonie Opiekuna, założenie konta w aplikacji oraz zastosowanie się do instrukcji i regulaminów aplikacji. NPO nie ponosi odpowiedzialności za prawidłowe działanie i funkcjonowanie aplikacji oraz za ewentualne szkody lub/i nieprawidłowe przetwarzanie danych osobowych Klienta.
  10. NPO zastrzega możliwość wyłączania kamery w celu zachowania prywatności. Opiekun zobowiązuje się do zachowania prywatności NPO i nieprzekazywania osobom trzecim i nieupubliczniania nagrań z kamery pod rygorem kary umownej w wysokości 1000 zł za każdy przypadek naruszenia. Sprzedawca może dochodzić roszczeń przewyższających wysokość kary na zasadach ogólnych.
  11. NPO zobowiązuje się do świadczenia Usługi samodzielnie i do niewpuszczania innych osób do mieszkania/domu/ miejsca stałego pobytu Opiekuna bez wyraźnej, uprzedniej zgody Opiekuna. Nie dotyczy to sytuacji awaryjnych, w których NPO zobowiązany jest do udostępnienia lokalu służbom ratunkowym, policji, straży pożarnej itd.

Spacery grupowe

  1. Spacery grupowe przeznaczone są tylko dla Stałych Klientów.
  2. W spacerach grupowych udział biorą nie więcej niż 3 pary Opiekun plus pies.
  3. Umówienie na spacer grupowy następuje za pośrednictwem kontaktu mailowego kasia@psiobowiazek.pl
  4. NPO wskazuje miejsce i godzinę spotkania.
  5. Spacery odbywają się na terenach publicznych lub wynajętych przez NPO placach treningowych.
  6. Opiekunowie zobowiązują się do trzymania psów na smyczach/linkach treningowych i stosowania się do wytycznych przekazywanych przez NPO.
  7. Opiekunowie zobowiązują się do utrzymywania dystansu między sobą i psami, chyba że NPO przekaże Opiekunom inne wytyczne.
  8. Opiekunowie zobowiązują się do sprzątania po psach i do zapewnienia im dostępu do wody pitnej.

§3 Cena i dodatkowe opłaty

  1. Cennik usług dostępny jest na https://psiobowiazek.pl/oferta/
  2. Cena jest ceną brutto i obejmuje wszystkie podatki wymagane przepisami prawa, z zastrzeżeniem sytuacji, gdy Sprzedawca wskazał jednoznacznie, że cena jest ceną netto i należy do niej doliczyć podatek VAT.
  3. Cena nie zawiera informacji odnośnie kosztów dostawy czy innych kosztów, które Klient zobowiązany będzie ponieść, a o których to kosztach będzie poinformowany przed złożeniem zamówienia.
  4. Ceną najniższą jest najniższa cena za Usługę, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, a w przypadku produktu oferowanego do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni – ceną najniższa jest cena najniższa obowiązująca w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tej Usługi do dnia wprowadzenia obniżki.
  5. Usługi realizowane w obszarze wyznaczonym na mapie i potwierdzone przez Sprzedawcę, objęte są 10% zniżką (nie dotyczy Usługi spacerów grupowych i konsultacji online).
  6. Zgoda na wykorzystywanie zdjęć lub filmów nagranych przez NPO podczas spotkań stacjonarnych, upoważnia Opiekuna do 5% zniżki na wszystkie Usługi. W przypadku otrzymania 10% zniżki, zniżka za zgodę obniża Cenę Usług o dodatkowe 5%.
  7. W przypadku przekroczenia czasu spotkania (konsultacja, spacer, spacer grupowy) na prośbę Opiekuna, koszt usługi zwiększa się o 50% ceny usługi na każde rozpoczęte pół godziny. NPO może odmówić wydłużenia czasu spotkania bez uzasadnienia.
  8. W przypadku przekroczenia czasu usługi petsittingu, każda kolejna rozpoczęta doba kosztuje 200% Ceny Usługi za dobę. Dla usługi petsittingu, Opiekun zobowiązuje się do pokrycia kosztów parkowania samochodu NPO.
  9. Przesłanie nieedytowanego nagrania z kamery wykorzystywanej przez NPO podczas wyprowadzania psa na spacer możliwe jest przy uprzednim zaakceptowaniu ceny Usługi zgodnie z Cennikiem. Chęć skorzystania z usługi Opiekun powinien zgłosić najpóźniej podczas umawiania Usługi.
  10. W przypadku zepsucia przez Opiekuna lub przez psa będącego pod opieką Opiekuna, sprzętu należącego do NPO, Opiekun zobowiązuje się do pokrycia kosztów naprawy sprzętu lub zakup nowego. Dotyczy to kamery GoPRO i akcesoriów GoPRO, krótkofalówek walkie-talkie oraz podestów do ćwiczeń fitness. Zapis ten nie dotyczy sprzętów takich jak smycze, szelki, szarpaki czy zabawki i sprzętu, które zużywa się w sposób naturalny.
  11. Dane do płatności:
    Nasz Psi Obowiązek Katarzyna Kaczanowska
    Nr konta do płatności (mBank): 91 1140 2004 0000 3102 8498 8944
    Tytuł przelewu: Imię psa – rodzaj usługi
  12. Cennik wypożyczenia sprzętu (zgodnie z §8 Regulaminu):
    • Kamera domowa wraz z kartą SD, przewodem zasilającym i zasilaczem – wypożyczenie na 7 dni – 50 zł
    • Zestaw dwóch krótkofalówek walkie-talkie wraz z kablami zasilającymi, dwoma ładowarkami, dwoma zasilaczami i słuchawkami, instrukcją, skrzynką do przechowywania – wypożyczenie na 7 dni – 100 zł
    • Jeden podest lub poduszka do ćwiczeń fitness – wypożyczenie na 7 dni – 20 zł

§4 Odpowiedzialność

  1. Opiekun psa zaświadcza, że na dzień wykonywania Usługi, jego pies ma aktualne szczepienia przeciwko wściekliźnie, nie choruje na choroby zakaźne, a jego stan zdrowia umożliwia bezpieczną realizację Usług.
  2. NPO nie bierze odpowiedzialności za zdarzenia losowe będące poza kontrolą NPO (np. urazy ortopedyczne u psa, problemy natury żołądkowej, efekty interakcji z obcym psem puszczonym bez kontroli, itp.).
  3. Podczas spotkań, w których bierze udział Opiekun, pełna odpowiedzialność za zachowanie, zdrowie i szkody wyrządzone przez psa spoczywa na Opiekunie.
  4. Podczas świadczenia przez NPO usług wyprowadzania psa na spacery i usługi petsittingu, NPO nie bierze odpowiedzialności za działania i wydarzenia, co do których wytycznych nie przekazał Opiekun.
  5. Podczas świadczenia Usługi petsittingu, NPO nie bierze odpowiedzialności za zniszczenie mienia Opiekuna przez psa.
  6. NPO w żadnym wypadku nie bierze odpowiedzialności za wydarzenia i szkody powstałe z powodu zatajenia przez Opiekuna informacji, w szczególności:
    • Informacji o zachowaniach agresywnych psa, historii ataków, pogryzień, zadrapań ludzi, innych zwierząt lub zachowań agresywnych, pogoni w stosunku do samochodów, rowerów, hulajnóg, itp.
    • Informacji o innych zwierzętach przebywających w domu Opiekuna
    • Informacji o stanie zdrowia psa, przyjmowanych lekach, alergiach środowiskowych i pokarmowych, zachowaniach, które mogą pośrednio lub bezpośrednio zagrażać życiu lub zdrowiu psa lub innych osób i zwierząt.

§5 Warunki techniczne

  1. Klient może korzystać ze Strony zgodnie z Regulaminem i obowiązującymi przepisami.
  2. Sprzedawca oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione, dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia.
  3. W celu skorzystania ze Sklepu lub złożenia zamówienia, konieczne jest posiadanie przez Klienta:
    • aktualnej wersji przeglądarki internetowej wspieranej przez producenta z dostępem do Internetu (np. Opera, Mozilla Firefox, Google Chrome);
    • aktywnego konta poczty elektronicznej,
    • aktywnego numeru telefonu i możliwości odbierania i wykonywania połączeń oraz wiadomości SMS.
  4. W celu skorzystania z Usług/ Produktów, konieczne jest posiadanie przez Klienta:
    • aktualnej wersji przeglądarki internetowej wspieranej przez producenta z dostępem do Internetu (np. Opera, Mozilla Firefox, Google Chrome);
    • aktywnego konta poczty elektronicznej;
    • aktualnego narzędzia/programu obsługującego pliki elektroniczne w formacie wskazanym w Ofercie (np. w formacie *.zip, *.pdf, *.mobi, *.pub, *.doc, *.docx, *.xsl);
    • konta na platformie społecznościowej Facebook lub komunikatora w przypadku, gdy z Oferty wynika, iż przedmiotem umowy jest m.in. dostęp do dedykowanej grupy na Facebooku,
    • aktywnego numeru telefonu i możliwości odbierania i wykonywania połączeń oraz wiadomości SMS.
  5. W przypadku gdy do skorzystania ze Sklepu lub Produktów konieczne będzie spełnienie dodatkowych wymagań technicznych, Klient zostanie o tym poinformowany przed skorzystaniem ze Sklepu lub przed złożeniem zamówienia na Produkt.

§6 Prawa autorskie i licencje

  1. Wszelkie materiały udostępniane przez Sprzedawcę, w tym Produkty, Usługi, teksty, zdjęcia, grafiki, multimedia oraz znaki towarowe są utworem w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, podlegającym ochronie prawnej.
  2. Prawami autorskimi do ww. materiałów dysponuje Sprzedawca bądź inny podmiot, od którego Sprzedawca uzyskał odpowiednią licencję. Materiały mogą być też wykorzystywane przez Sprzedawcę w oparciu o inną podstawę prawną.
  3. Wszelkie materiały udostępniane przez Sprzedawcę mogą być wykorzystywane wyłącznie przez Klienta na własny użytek, o ile nic innego nie wynika z Oferty. Nieuprawnione jest dalsze rozpowszechnianie, udostępnianie, zgrywanie i pobieranie w jakikolwiek sposób materiałów poza zakresem dozwolonego użytku.
  4. Sprzedawca udziela Klientowi niewyłącznej licencji, bez prawa do udzielania sublicencji oraz bez ograniczeń terytorialnych. Ograniczenia czasowe wynikają z Oferty lub z niniejszego Regulaminu. Wynagrodzenie z tytułu udzielenia licencji zostało uwzględnione w cenie.
  5. Licencja udzielona Klientowi nie obejmuje prawa do:
    • trwałego lub czasowego zwielokrotnienia produktu w całości lub w części, w celu innym niż utworzenie kopii na własny użytek,
    • wprowadzania jakichkolwiek innych zmian w części lub w całości Produktu,
    • odpłatnego rozpowszechniania produktu jakimikolwiek środkami i w jakiejkolwiek formie,
    • nieodpłatnego rozpowszechniania produktu jakimikolwiek środkami i w jakiejkolwiek formie.
  6. W przypadku naruszenia zakazu, o którym mowa w niniejszym paragrafie, w tym naruszenia praw autorskich, Sprzedawca ma prawo domagać się od Klienta odszkodowania i zadośćuczynienia. Klient w ww. zakresie może ponosić odpowiedzialność cywilną lub karną.
  7. Sprzedawca ma prawo do dokonania okresowej aktualizacji Produktów, w tym w szczególności Produktów elektronicznych.

§7 Wykorzystanie zdjęć i filmów

  1. Wypełniając formularz przed pierwszą usługą Opiekun może zdecydować, czy zgadza się na wykorzystywanie przez NPO materiałów zdjęciowych i filmowych nagranych przez NPO na portalach  internetowych NPO (Instagram, Facebook, YouTube, www)
  2. Opiekun wybiera, czy NPO może publikować zdjęcia lub filmy i czy materiały te mogą być podpisane imieniem psa i/lub imieniem Opiekuna. Podając w formularzu nazwę swojego profilu na Instagramie, Opiekun jest świadomy i zgadza się, by oznaczać go w treściach publikowanych przez NPO.
  3. Opiekun może w każdej chwili zmienić swój wybór kontaktując się z NPO poprzez kasia@psiobowiazek.pl
  4. W momencie anulowania zgody Opiekun traci zniżkę 5% na kolejne usługi świadczone przez NPO zgodnie z Ofertą.
  5. Materiały opublikowane w przeszłości, w okresie wyrażonej przez Opiekuna zgody, pozostają niezmodyfikowane, chyba że Opiekun przekaże na adres kasia@psiobowiazek.pl listę materiałów (ze screenami) przeznaczonymi do usunięcia. NPO usuwa w ciągu 14 dni wyznaczone materiały lub zmodyfikowanie ich w sposób uniemożliwiający wizualne rozpoznanie psa lub Opiekuna.
  6. NPO, bez dodatkowej, wyraźnej zgody Opiekuna, nie będzie wykorzystywać zdjęć ani filmów do tworzenia płatnych reklam w Internecie.
  7. Klient jest świadomy, że może wycofać zgodę w każdym czasie.
  8. Wizerunek, o którym mowa powyżej, może być użyty do różnego rodzaju form elektronicznego przetwarzania, kadrowania i kompozycji, a także zestawiony z wizerunkami innych osób uczestniczących np. w spacerach, natomiast nagranie filmowe i dźwiękowe z jego udziałem może być cięte, montowane, modyfikowane, dodawane do innych materiałów powstających w ramach działalności Sprzedawcy. Zgoda obejmuje wszelkie formy publikacji.

§8 Warunki dotyczące wypożyczenia sprzętu

  1. NPO świadczy dodatkową Usługę wypożyczania sprzętu Stałym Klientom zgodnie z Ofertą dostępną na Stronie lub/i w wiadomości e-mail skierowanej bezpośrednio do Stałego Klienta, na okres nieprzekraczający 7 dni.
  2. Opiekun odbiera sprzęt podczas spotkania stacjonarnego z NPO w ramach wykonywania Usługi lub po uprzednim umówieniu z siedziby NPO.
  3. Opiekun zobowiązuje się zwrócić sprzęt w umówionym terminie, nie później niż 8. dnia, dostarczając go do siedziby NPO.
  4. Wypożyczający zobowiązuje się do:
    • korzystania z wypożyczonego Sprzętu oraz jego wyposażenia zgodnie z jego przeznaczeniem,
    • zwrócenia wypożyczonego Sprzętu w zadeklarowanym czasie, nie później niż w terminie 8 dnia wypożyczenia,
    • zwrócenia sprawnego technicznie wypożyczonego sprzętu w stanie niepogorszonym wraz z jego wyposażeniem (jeśli dotyczy),
    • pokrycia ewentualnych kosztów naprawy uszkodzonego z własnej winy Sprzętu lub jego wyposażenia,
    • nieudostępnienia wypożyczonego Sprzętu osobom trzecim,
    • samodzielnej opieki nad Sprzętem przez cały okres wypożyczenia.
  5. W przypadku zniszczenia, utraty wypożyczonego Sprzętu na skutek kradzieży lub zgubienia, wypożyczający jest zobowiązany do zwrotu równowartości kosztów odpowiadających wartości Sprzętu w terminie 7 dni od momentu zniszczenia, po uprzednim wezwaniu do uiszczenia określonej opłaty przez Sprzedawcę.
  6. Stały Klient zobowiązuje się do dbałości o Sprzęt i wykorzystywania go bezpiecznie i zgodnie z przeznaczeniem.
  7. Sprzęt powinien zostać zwrócony w niezmienionym stanie, czysty i działający.
  8. Stały Klient wykorzystuje Sprzęt na swoją odpowiedzialność i nie może dokonywać żadnych napraw Sprzętu.
  9. Brak zwrotu Sprzętu bez uprzedniego uzasadnionego poinformowania Sprzedawcy w ciągu 24 godzin od zakończenia najmu jest traktowany jako przywłaszczenie, co stanowi przestępstwo uregulowane w art. 284 Kodeksu karnego i może zostać zgłoszone odpowiednim organom ścigania.
  10. W przypadku opóźnienia w zwrocie Sprzętu po ustalonym terminie, Sprzedawca ma prawo naliczać karę umowną w wysokości 50 zł za każdą dodatkową godzinę nieuzasadnionego opóźnienia.

§9 Odstąpienie od umowy

  1. Niniejszy rozdział określa zasady odstąpienia od umowy przez Konsumenta oraz przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
  2. Klient będący Konsumentem lub przedsiębiorcą działającym na prawach konsumenta ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni z zastrzeżeniem postanowień poniżej.  W celu skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy, Klient powinien poinformować Sprzedawcę o tym w drodze jednoznacznego oświadczenia, wysyłając np. e-mail lub pismo na adres wskazany w Regulaminie.
  3. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku Umowy o:
    • o świadczenie usług, za które Klient / Stały Klient jest zobowiązany do zapłaty Ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
    • o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Klient jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał Klientowi / Stałemu Klientowi potwierdzenie otrzymania zgody;
    • przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Klienta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (tzw. towar na zamówienie);
    • przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.

§10 Postanowienia końcowe

  1. W czasie trwania siły wyższej, Strony umowy zwolnione będą od wszelkiej odpowiedzialności za jej niewykonanie lub nienależyte wykonanie, jeżeli tylko okoliczności zaistnienia siły wyższej będą stanowiły przeszkodę w wykonaniu umowy. Powyższe ma zastosowanie również w okresie bezpośrednio poprzedzającym lub następującym bezpośrednio po wystąpieniu siły wyższej, jeżeli tylko we wskazanym okresie oddziaływanie siły wyższej będzie stanowiło przeszkodę w wykonaniu Umowy.
  2. Przez „siłę wyższą” należy rozumieć zdarzenie o charakterze przypadkowym lub naturalnym, całkowicie niezależne od woli i działania Stron, którego nie można było przewidzieć i niemożliwe było jego zapobieżenie, w szczególności takie zdarzenia jak: powódź, włamanie, wojna, akt terroru, wprowadzenie stanu wyjątkowego.          
  3. W sytuacji, gdy Klient jest spoza kraju Sprzedawcy, powinien poinformować  o tym Sprzedawcę, wskazując informację o swoim miejscu zamieszkania/siedzibie, żeby możliwe było rozliczenie podatku zgodnie z obowiązującymi go przepisami.
  4. Polubowne rozpatrywanie sporów i rozpatrywania reklamacji. Konsument ma możliwość zwrócenia się do:
    • stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy;
    • wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego, w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą;
    • powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów w celu uzyskania pomocy w sprawie umowy;
    • platformy ODR. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami.
  5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian do Regulaminu z ważnych przyczyn, w tym w szczególności z powodu zmiany przepisów prawa w zakresie, w jakich zmiany te wymuszają na Sprzedawcy również zmiany treści niniejszego Regulaminu, w szczególności zmiany przepisów Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także na mocy obowiązujących decyzji UOKIK, PUODO lub orzeczeń sądowych w zakresie odpowiadającym wydanym decyzjom/orzeczeniom oraz w przypadku istotnej zmiany czynników biznesowych, o ile istnieje związek przyczynowo-skutkowy między ww. zmianą a zmianą kosztów świadczenia usług przez Sprzedawcę.
  6. Do Umów zawartych przed wejściem w życie nowego Regulaminu, stosuje się wersję Regulaminu obowiązującego w dacie zawarcia przez Klienta Umowy.
  7. Prawem właściwym jest prawo polskie z zastrzeżeniem ust. 9.
  8. Sądem właściwym jest sąd polski z zastrzeżeniem ust. 9.
  9. W przypadku Klienta będącego konsumentem, postanowienia Regulaminu nie pozbawiają konsumenta ochrony przyznanej przez przepisy prawa państwa jego zwykłego pobytu, których nie da się wyłączyć na podstawie umowy. W przypadku gdy przepisy, które obowiązują w państwie konsumenta są dla niego bardziej korzystne, a przepisów tych nie można wyłączyć w drodze Umowy, to znajdą one zastosowanie w umowie zawartej między Klientem a Sprzedawcą.
  10. Zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych uregulowane są w Polityce prywatności.
  11. Regulamin obowiązuje od dnia 29.07.2024.